Odpust Parafialny

W czwartek, 15 sierpnia UROCZYSTOŚĆ WNIEBOWZIĘCIA NMP – nasz parafialny odpust. Msze św. będą odprawiane jak w każdą niedzielę: 7.00, 9.00, 11.00, 12.30, 16.00. Kazania w tym dniu wygłosi ks. Rafał Gudwański, który także na sumie o godz. 12.30 będzie przewodniczył uroczystej Mszy św. i poprowadzi procesję Eucharystyczną wokół kościoła. Przez wstawiennictwo naszej Patronki polecać będziemy Bożej Opatrzności całą naszą wspólnotę parafialną. W tym dniu będziemy także dziękować za plony ziemi. Zapraszamy mieszkańców Promnika z wieńcem dożynkowym na sumę. Na wszystkich Mszach św. pobłogosławimy kwiaty, zioła, zboże i owoce. Prosimy o ich przyniesienie!

W Kościele Katolickim przyjęte zostały cztery dogmaty dotyczące Matki Bożej: o dziewictwie Maryi, o Jej Bożym Macierzyństwie, o Niepokalanym Poczęciu i wreszcie o Jej Wniebowzięciu. Wszystkie mają niebagatelne znaczenie dla wierzących: ukazują Maryję jako pełną łaski, pokorną służebnicę Boga, Matkę, a zarazem wierną towarzyszkę Syna Bożego, zjednoczoną z Nim i uczestniczącą w Jego dziele odkupienia. Pokazują one, że Maryja została w wyjątkowy sposób przygotowana i wywyższona przez Boga, aby stać się godną Matką Zbawiciela.

Ostatnim z dogmatów maryjnych jest ogłoszony przez Piusa XII w 1950 r. dogmat o Wniebowzięciu NMP. Podaje on, że Maryja „dopełniwszy biegu życia ziemskiego z ciałem i duszą wzięta została do chwały niebieskiej i wywyższona przez Pana jako Królowa wszystkiego”. Poprzez to, jeszcze bardziej upodobniła się do swojego Syna – Pana zwyciężającego grzech i śmierć. Wniebowzięcie jest konsekwencją zjednoczenia Maryi z odkupieńczym dziełem Chrystusa. Stało się Jej udziałem w zmartwychwstaniu Jezusa i jednocześnie zapowiedzią zmartwychwstania chrześcijan. Dogmat ten potwierdza, że o ile zmartwychwstanie ciał wszystkich ludzi nastąpi przy końcu świata, tak ciało Maryi już zostało uwielbione mocą wyjątkowego przywileju. Konstytucja Soborowa „Lumen Gentium” zwraca uwagę na łączność tego dogmatu z poprzednim – o Niepokalanym Poczęciu NMP: właśnie dlatego, że Maryja została „zachowana wolną od wszelkiej skazy winy pierworodnej”, nie mogła jak inni ludzie pozostawać w stanie śmierci aż do końca świata. Wniebowzięcie Maryi objawia zatem wielką wartość i godność ludzkiego ciała, o jego nadprzyrodzonym przeznaczeniu. Chrześcijanin wpatrzony w Maryję uczy się odkrywać wartość własnego ciała, powołanego przez Boga do tego, było narzędziem świętości.